A self help guide


Cześć.

W środę miałam wizytę u psychologa. Głównie rozmawiałyśmy o stresie i lękach. Niestety to paraliżuje mnie najbardziej. Powstrzymuje przed zrobieniem wielu rzeczy, a czasem nawet tych najprostszych czynności jak wyjście z domu do sklepu. Uczepiłam się tej mojej Muffiny, że muszą ją mieć przy sobie. Ostatnio szłam do lekarza i oczywiście poszła ze mną. Marzy mi się też kontynuowanie nauki, pójście dalej na studia. Ale boję się jak jasna cholera i w tej chwili nie wyobrażam sobie tego, że wychodzę na zajęcia i jestem w stanie wytrzymać, albo odpowiedzieć na pytanie przed innymi. A oddać pracę, podzielić się swoimi poglądami? Coś w tej chwili nieosiągalnego. Dlatego psycholog zaproponowała mi kurs. Co poniedziałek, przez sześć tygodni będę starała się nauczyć jak radzić sobie ze stresem, lękami itp. Pomyślałam, że podzielę się z wami wiedąa jaką zdobędę. Po tym kursie zacznę terapię behawioralno-poznawczą. Nie skończyłam tej terapii w Polsce. Nie mogłam tego znieść. Terapia w Anglii ma ponoć dość mocno się różnić. Tak więc może to co napiszę, przyda się innym.

Dostałam dwie książeczki, coś w rodzaju samouczka. Opisane są różne techniki radzenia sobie ze stresem i lękami. Ma to też pomóc racjonalnie sobie wszystko wytłumaczyć, że to co nam się wydaje, nie zawsze jest prawdą.

Jak samopoczucie wasze?

Pozdrawiam.

P.

9 responses to “A self help guide

  1. Trzymam kciuki kochana. oby nowa terapia się powiodła. Poradzisz sobie z każdym lękiem i strachem. Jestem z Tobą kochana. Pozdrawiamy :))

  2. To musiałaś trafić na super psycholożkę.
    Mam też pewne lęki i mi tylko doradziła, że aby je pokonać muszę z lękiem zmierzyć się. Nie ważne, że jak mam to zrobić to mi nie dobrze i na wymioty zbiera itp itd. Po ostatniej wizycie mam wrażenie, że to moja wina, że nie chce sobie pomóc… bo boję się tego podjąć.
    Dla mnie to trochę nielogiczne, ale przecież Ona jest specjalistą, więc mam nadzieje, że kolejne spotkania będą miały jakiś efekt.

  3. Podziwiam cię za silwe i za walke, jestes ladna mloda masz znajomych i juz cos w zyciu osiagnelas. Ja jestem takim duszkiem ktorego nikt nie zauwaza. Jeśli mialabys jakiegos dobrego psychologa z lubuskiego to daj znac.

  4. Jesteś bardzo wytrwała gratuluję.
    Ja miałam wczoraj psychoterapię i po 10 min chciałam już wyjść bo nie dawałam rady zmierzyć się z moją przeszłością, ale jakoś wytrwałam tą godzinę. Za to dzisiaj jest okropnie po mojej głowie cały czas krążą wspomnienia i myśli o “s”. Nawet nie mam siły wstać z łóżka.

  5. Podziwiam Cię za twoją odwagę, nie boisz się reakcji ludzi. Jest tyle osób cierpiących na to.. każdy cierpi na swój sposób, ale dla każdego jest to cierpienie największe na świecie. Czuję się tak okropnie z tą niechęcią i lękami przed wyjściem do ludzi. Czuję się naznaczona. Za każdym razem, gdy z kimś rozmawiam mam w głowie swoje próby samobójcze. Ciężko poukładać sobie to w głowie, nawet przy pomocy psychologa. Tak bardzo chciałabym żyć a nie tylko istnieć – dokładnie jak Ty.

  6. Powodzenia dziewczyno! Niech ten kurs umocni Cię! Ja też przeszłam na terapii behawioralno-poznawczej coś na kształt takiego kursu plus terapia i są fantastyczne efekty! Wierzę, że u Ciebie też tak będzie! ja dopiero po, zaczęłam pisać bloga o depresji, a Ty przed, więc jesteś super do przodu :)))

Leave a Reply

