Chodź opowiem Ci moją historię…


Cześć.

 

Zapraszam najpierw do przesłuchania, a później do czytania.

Gdy pierwszy raz usłyszałam tę piosenkę od razu pomyślałam o moim tacie. Nie ma go ze mną teraz, nie ma go ze mną od kilku lat. Moi rodzice nie są razem. Ale zawsze byłam córeczką tatusia. Gdy rodzice się rozstali, przestałam nią być.

Wiele nocy przepłakałam, prosząc Boga by wrócił. By mnie chciał. Z wielu przyczyn tak się stało, że teraz tak naprawdę się nie znamy. W wielu ważnych dla niego momentach, nie było mnie przy nim. Ale w wielu ważnych dla mnie, on również mi nie towarzyszył.

Pisząc to wszystko … tak bardzo płaczę.

Przez wiele lat mi go brakowało. I nadal tak jest. Nie było w domu mężczyzny, obrońcy. Męskiego zapachu, męskich kosmetyków. Z dzieciństwa nie pamiętam wiele.

Kocham mojego tatę, albo go nie ma. Nie chce być ze mną. Gdy się wyprowadzałam, niestety nie pożegnał się ze mną.

Nie potrafię mu wybaczyć, a to tak boli. Straciłam wiele. On stracił wiele.

 

Mam mężczyznę, do którego przytulam się każdej nocy. To jest dla mnie bardzo ważne, jak nie najważniejsze. Wiem, że zawsze mnie wysłucha, pomoże. Wiem, że mnie widzi. I kocha.

Nie warto marnować tak cennych chwil…

“Bo wszystko co mam, co dał mi świat. Noszę w sobie by kiedyś Ci dać…”

 

Ten wpis dedykuję mojej siostrze Kamili.

P.

6 responses to “Chodź opowiem Ci moją historię…

  1. Bardzo smutny wpis w kontekscie ktorego jest bardzo ciezko cos powiedziec! Chcialabym jednak Ciebie jakos pocieszyc ! Moi rodzice sie nie rozeszli . Nie wiem czy to dobrze czy zle ? Wiem jednak ze jako dziecko przezylam i widzialam rzeczy ktore powinny byc mi zaoszczedzone i ktore bardzo mocno wplynely na moj rozwoj psychiczny i na to jakim czlowiekiem( wewnetrznie mala , zastraszona ,emocjonalnie zimna dziewczynka) jestem! Nie wiem jak bylo w twojej rodzinie , ale byc moze rodzice Twoi podjeli decyzje o rozstaniu wlasnie dla dobra waszego ! Dla dobra dzieci! Wiem ze wydaje sie Tobie to absurdalne ! Bo dzieci zawsze chca miec obydwoje rodzicow . Kochaja mame i tate – nawet gdy mama i tata juz nie maja zadnych uczuc do siebie, pomimo klotni i awantor najwazniejsze aby byli razem ! Piszesz ze bylas mala dziewczynka -niewiele pamietasz. Pamietasz jednak ze tato Twoj odchodzac sie nie pozegnal a moze i jemu bylo ciezko! Moze byl swiadomy ze wyrzadza wam dzieciom krzywde i nie mial odwagi spojrzec wam w te male oczka , moze zegnajac sie , tulac was obawial sie ze zrani was jeszcze bardziej! Nie wiem i Ty nie bedziesz wiedzic dopoki z nim nie porozmawisz! Daj wam szanse zanim bedzie za pozno! Tesknisz za nim , moze On teskini tak samo tylko po tylu latach tez nie ma odwagi! Moze nie pozwalaja mu wyrzuty sumienia? Pamietaj dla dziecka zawsze ten rodzic ktory odchodzi jest tym zlym, jest tym przegranym! Wydaje mi sie ze powinnas z nim tez porozmawiac dla siebie samej , moze to jest jeden z konfliktow Twojego wewnetrznego swiata , moze jak stawisz mu czola bedziesz blizej wyzdrowienia ? Pozdrawiam Ciebie mocno!
    Malgosia

  2. Niektórzy z nas mają wspomnienia przy których łzy same pchają się do oczu i trudno wybaczyć. Czuję się wtedy tyle emocji od gniewu, żalu, złości po bezsilność i gorycz. Rzutuje to na całe nasze życie. Mamy ochotę rozwalać zębami ściany. Nie ma ujścia ani spokoju dla naszych dusz. Jednak zachęcam Cię do wybaczenia. Tylko wybaczenie da Ci ulgę i spokój. Mnie pomogło. Teraz kiedy nachodzi mnie okropne wspomnienie mówię “wybaczam” i mam spokój:)

  3. Jestes pewna, ze masz depresje endogenna? Masz traumatyczne przezycie za soba, wiec moze to jednak egzogenna?

  4. Wiem jak to jest tęsknić za ojcem. Zupełnie obcą osobą, ale jednak…
    Gdy miałam roczek mój ojciec nas porzucił. Nie wiem gdzie mieszka, jak wygląda. Wiem tylko tyle, ,że mam dwóch braci bliźniaków. Męskie oparcie, opieka, bezpieczeństwo. To zawsze było mi obce.

Leave a Reply

